preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Podrute"

Login
Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 10. 9. 2010.

Ukupno: 390564
Ovaj mjesec: 2660
Ovaj tjedan: 469
Danas: 18
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
SEDMAŠI PROTIV CYBERBULLYINGA
Autor: Ivana Pintač, 23. 3. 2017.

Tokom veljače i ožujka u našoj je školi proveden projekt #Deletecyberbullying čiji je cilj pružiti informacije djeci, mladima i roditeljima o oblicima elektroničkog nasilja. Projekt je u Hrvatskoj iniciran od strane Udruge roditelja „Korak po korak“ koja je prevela i prilagodila priručnik za korištenje u hrvatskim školama, a dostupna je i mobilna aplikacija u svrhu informiranja mladih. U projektu su s pedagoginjom Škole sudjelovali učenici sedmog razreda matične i područne škole.


Projekt je obuhvaćao radionice na temu cyberbullyinga: što je cyberbullying, koje su karakteristike, gdje se događa, tko je nasilnik, a tko žrtva takvog oblika nasilja. U prvom dijelu radionice učenici su ispunjavali anketne upitnike o njihovom ponašanju u online prostoru.

Tako smo doznali da samo 29 % ispitanih učenika razgovara redovito s roditeljima o onome što rade online, dok 9 % to nikad ne čini. 74 % učenika nikada se nije promijenila lozinka prilikom prijave na svoj profil. 11 % učenika doživjelo je da su jednom ili dvaput neke njihove tajne objavljene na internetu. 74 % učenika nikad nije vidjelo neželjen materijal objavljen o sebi na internetu, a njih 88 % nije bilo nagovoreno da šalje poruke seksualnog sadržaja od strane druge osobe. 94 % ispitanih učenika nije bilo prijavljeno na natjecanje ili anketu bez njihovog pristanka. 12 % učenika objavilo je neki sadržaj o nekome bez njegovog pristanka, a 9 % ih tvrdi da su to napravili neki od njihovih prijatelja i prijateljica. 9 % ispitanih učenika predstavilo seu online prostoru kao netko od svojih školskih prijatelja ili kao neka druga osoba. 9 % učenika isključilo je nekog iz grupe na internetu, 36 % isključilo je nekog iz grupe zbog lošeg ponašanja, 11 % je bilo isključeno od strane redovitih članova grupe, 6 % je isključilo nekog, ali i njih su isključivali, a 23 % je vidjelo da se takve stvari događaju. 17 % učenika smatra da je anonimnost nedostatak jer su ih ljudi anonimno vrijeđali i osjećali su se bespomoćno,  14 % ih smatra da je anonimnost prednost jer štiti od mnogih stvari uključujući i cyberbullying, njih 46 % smatra da anonimnost može biti dobra i loša- ovisno o situaciji, a 37 % nema mišljenje o tome. 6 % ispitanih učenika mijenjalo je jednom ili dvaput nečije slike ili video snimke bez njihovog pristanka. 6 % učenika smatra da uznemiravanje putem interneta nije ništa ozbiljno, 3 % je uznemiravalo nekog radi osvete, a isti postotak smatra da svi to rade te su se oni samo pridružili. 80 % ispitanika reklo je kako nikada ne bi ni nad kim vršili cyberbullying. (Cjelokupni rezultati ankete dostupni su u prilogu.)

Putem prezentacije učenici su dobili uvid o tome kako se na ispravan način zaštititi da ne postanu žrtve cyberbullyinga, rješavali su kviz te gledali prigodan filmić. Osim što smo nešto ponovili, novo naučili, dobro smo se i zabavili.

    Pedagoginja Valentina Habunek Mrazović



Priloženi dokumenti:
OBRADA_SEDMASI_MS_I_PS_SKUPA.docx (19.12 KB)


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju